Porządek obrad
1.
Otwarcie i stwierdzenie prawomocności posiedzenia.
2.
Przyjęcie porządku posiedzenia
3.
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Sztumskiemu w 2025 roku na sfinansowanie wypłaty odszkodowań za przejęte na rzecz Powiatu Sztumskiego grunty pod realizację zadania publicznego pn.: Utworzenie węzła integracyjnego przy zmodernizowanej stacji kolejowej PKP w Sztumie obejmującego swoim zakresem między innymi drogi powiatowe tj. nr 3169G – ulica Reja, nr 3168G – ul. Kościuszki, nr 3170G – ul. Żeromskiego” - przedstawi Agnieszka Łuniewska- Jarzyna, kierownik Referatu Inwestycji i Majątku
4.
Zaopiniowanie projektu budżetu Gminy Sztum na rok 2025
5.
Zaopiniowanie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Gminy Sztum na lata 2025- 2037- pkt 4 i 5 przedstawi Danuta Wiatrowska, Skarbnik Miasta i Gminy
6.
Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawie:
1)
wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości niezabudowanej oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 140, położona w obrębie 3 miasta Sztum- przedstawi Agnieszka Łuniewska- Jarzyna
2)
przyjęcia „Sztumskiego programu restrukturyzacji zadłużenia użytkowników lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Sztum w latach 2025-2030”– pkt 6/1 i 2 przedstawi Agnieszka Łuniewska- Jarzyna, kierownik Referatu Inwestycji i Majątku
3)
wprowadzenia opłaty od posiadania psów, określenia zasad jej ustalania, wysokości stawek oraz terminu i sposobu płatności opłaty
4)
uchylenia Uchwały nr IX.59.2024 Rady Miejskiej w Sztumie z dnia 30 października 2024 roku w sprawie zarządzenia poboru od osób fizycznych podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i określenia wynagrodzenia za inkaso- pkt 6/3 i 4 przedstawi Małgorzata Surdyka, kierownik Referatu Podatkowego
5)
ustalenia wysokości zasad przyznawania diet dla sołtysów z terenu Gminy Sztum- przedstawi Miłosz Gutjar, kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa
7.
Zapytania i wolne wnioski.