Porządek obrad
1.
Zawiadamiam, że XLI sesja online Rady Miejskiej odbędzie się w dniu 23 lutego 2022 roku (środa) o godz. 15:00 w sali nr 33 Urzędu Miasta i Gminy w Sztumie. Porządek obrad sesji jest następujący:
2.
1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.
3.
2. Przyjęcie porządku obrad.
4.
3. Stwierdzenie o przyjęciu protokołu nr XL.2022 z sesji Rady Miejskiej w Sztumie z dnia 26 stycznia 2022r. Protokół do wglądu wyłożony w Biurze Rady Miejskiej udostępniony w programie eSesja.
5.
4. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Sztum i jednostek gminnych z działalności międzysesyjnej.
6.
5. Podjęcie uchwał Rady Miejskiej w sprawie:
1)
zmian w budżecie gminy na 2022 rok
2)
zmiany Wieloletniej prognozy Finansowej dla Gminy Sztum na lata 2022- 2028
3)
realizacji projektu pn. „Sztum circular economy – odpowiedzią na współczesne wyzwania klimatyczne” w ramach partnerstwa ze Stowarzyszeniem Gmin RP Euroregion Bałtyk, Politechniką Gdańską i International Development Norway Association
4)
przyjęcia Planu działań na rzecz zrównoważonej energii i klimatu dla Miasta i Gminy Sztum do 2030 roku
5)
uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru w obrębie Sztumskie Pole,
6)
odstąpienia od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na czas nieokreślony, na nieruchomość stanowiącą gminny zasób nieruchomości, część działki nr 109 obręb geodezyjny Piekło gm. Sztum,
7)
przyznania pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości zabudowanych garażami oraz wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w trybie bezprzetargowym
8)
wyznaczenia miejsca do prowadzenia handlu w piątki i soboty przez rolników i ich domowników oraz określenia zasad prowadzenia handlu w piątki i soboty przez rolników i ich domowników na wyznaczonych miejscach
9)
przyjęcia programu osłonowego „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022,
10)
zmiany Uchwały Nr XXXIX.342.2021 Rady Miejskiej w Sztumie z dnia 29 grudnia 2021 r. w sprawie ustalenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych i z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania
7.
6. Informacja Przewodniczącego Rady o złożonych przez Radnych interpelacjach, zapytaniach, wnioskach i udzielonych odpowiedziach.